مراحل پیاده سازی دوربین مداربسته تحت شبکه:
- بررسی ، تجزیه و تحلیل نیازهای مشتری
- ارایه طرح اولیه بر مبنای کلیات و جزییات به دست آمده
- نصب و راه اندازی سامانه ي نرم افزاری مدیریت دوربین ها
- کاوش دوربین های مداربسته تحت شبکه از طریق پروتکل های رایج
- تهیه نقشه و ارتباطات
- ایجاد دشبوردهای مدیریتی سفارشی
- پیکربندی قوانین و سیاست های کسب و کار سازمان در دوربین های شبکه
- آموزش راهبران و مدیران و دریافت بازخورد
- پشتیبانی سالانه
ورودي ها و پیش نیازهای اولیه پیاده سازی دوربین مداربسته تحت شبکه:
بی تردید بدون داشتن اطلاعات پایه و ریز جزییات نیازمندی های سازمانی امکان اجرای پروژه پیاده سازی دوربین مداربسته تحت شبکه ارزنده و شایسته
مطابق با سلیقه و نیاز کارفرما کاری بس دشوار است لذا پسندیده است که آیتم های ورودی زیر جهت بررسی و درج در پیاده سازی پروژه ارایه گردد
چنانچه به دلایلی نظیر کمبود نیرو، کمبود وقت موارد زیر را آماده ندارید نگران نباشید که این موارد نیز به شکل مجزا وبه بهترین شکل توسط
کارگروه پروژه تدوین و تولید می شود. لذا درصورتی که دارای مستندات هستید، لازم است آیتم های زیر را ارایه فرمایید.
پیش نیازهای پایه |
ردیف |
عنوان |
1 |
معرفی یک نماینده |
2 |
تکمیل و ارسال پرسشنامه |
3 |
ارایه پیش نیازها و دستورالعمل های مرتبط |
4 |
ارایه اطلاعات و مستندات متنی و تصویری لازم |
5 |
مشخص نمودن مکان ها، نقش ها، تجهیزات و ... |
6 |
ارایه خط مشی پالیسی ها و سیاست های داخلی |
7 |
ارایه لیست اطلاعات ضروری سایر افراد مرتبط با پروژه سازمان در صورت لزوم |
8 |
ارایه دسترسی های لازم به بخش ها و دپارتمان های مرتبط |
9 |
ارایه SLA پیشنهادی مورد انتظار سازمان |
10 |
ارایه کلیه اطلاعات تماس |
11 |
انتخاب پلان پشتیبانی مورد نظر |
تیم برنامه ریزی ما توانایی، دانش و تجربه کافی را در زمینه بررسی ساختار و زیرساخت تولید طیف وسیعی از مهندسین خبره را در اختیار دارد
و حسب نیاز مستنداتی که توانایی ارایه آنها را ندارید را به بهترین شیوه ممکن با مهندسی تولید و ارایه خواهند نمود.
خروجي نهایی و پردازش هاي اصلي
خروجی نهائي پروژه: عبارت است از یک شبکه ای از یک یا چند دوربین تحت شبکه به همراه اپلیکیشن موبایل و نرم افزار یکپارچه مدیریت دوربین های مداربسته تحت شبکه خواهد بود با هدف حفظ پایداری سرویس، مدیریت، کنترل، نظارت و پیشگیری از وضوع خرابی، گزارشات و دشبورد مدیریتی، مستندات وملحقاتي كه براي اجرا و بهره برداري از سيستم لازم است. همچنین مستندات پروژه: که عبارتند از مجموعه مدارك و مستنداتي كه در طول پروژه ايجاد مي شوند شامل كليه مستنداتي كه پیمانکار وكارفرما و دستگاه نظارت رد وبدل مي نمايند.
از قبيل: فرآورده هاي پروژه، صورت حساب ها، ابلاغيه ها، اخطاريه ها، صورتجلسات ادواري و موردي و اظهار نظرها )دراين قسمت ساير تعاريف،
اصطلاحات و اختصاراتي كه چه در پروژه به آنها اشاره شده باشد و يا نباشد كه لزوم وجود تعريف براي آنها به منظور جلوگيري از هرگونه اختلاف ضروري نمايد
ارائه ميگردد.): مستندات هر فاز به صورت كامل توسط پیمانکار در سه نسخه ارائه می گردد و فرم گزارش وضعيت پروژه در پايان هر ماه توسط ناظر بايستي
براي پروژه تكميل می شود.
در نهایت پس از جمع بندی نهایی و اجرای تمام و کمال، شما یک شبکه ی کامل از دوبین های نصب شده با سامانه تحت وب برای مدیریت
دوربین های مداربسته تحت شبکه دارید که برای ایجاد یک کسب و کار، پویا و منسجم قرار است به کمک تان بیاید در
نتیجه شما به موارد جدول زیر بعنوان خروجی نهایی باید برسید:
خروجی های مورد انتظار |
ردیف |
عنوان |
1 |
مجموعهای از دوربینهای نصب شده فیزیکی
یک سامانه نرم افزاری مدیریتی |
2 |
دریافت کلیه مستندات نهایی اجرای پروژه |
3 |
گزارشات مدیریتی سفارشی |
4 |
سایر مستندات در صورت وجود برخی نیازمندیهای خاص و سفارشی |
کارگروه ما به دقت، نمونه فرم گزارش تحویل موقت در هر فازازاجرا، راهنمای آموزش بصورت کاملا شفاف، آموزش کامل استفاده کاربری، ادغام پروژه ی
دوربین های مداربسته تحت شبکه با سایر نرم افزارهای سازمانی، وب سایت بر پایه پلتفرم مورد نظر و به همراه وب سرویس و سایر سیستم های
واکشی اطلاعات نظیر سرویس ایمیل و مشخصات مشتریان و...را در اختیار شما قرارخواهند داد اما بطور پیش فرض شما بر اساس نوع قرارداد
و حجم کار و طرح نیازها، می توان بر دریافت مستندات بیشتر و یا تولیدات مرتبط اقدام کرد .
نگهداري داده ها
نگهداری تصاویر و ویدئوهای ضبط شده در دوربین های مداربسته تحت شبکه بسیار حائز اهمیت است لذا حفظ و نگهداری این تصاویر و ثبت و ضبط خروجی
کلیه تصاویر وضعیت لحظه ای اتفاقات ثبت شده و سلامت دوربین های مداربسته تحت شبکه بسیار اهمیت بسزایی دارد بنابراین بر اساس
همین اطلاعات هست که می توان گام های بعدی اجرای بهبودهای بعدی را نیز در دستورکار قرار داد . داده های آماری کلید ماندگاری
این پروژه است لذا بر پایه نوع دیتابیس نیازمند نگهداری و بک آپ گیری منظم از داده ها هستید. که این امر هم می تواند
توسط شما و تیم شما انجام شود وهم تیم کارشناسی ما در بازه استقرار وپشتیبانی.
نگهداری اطلاعات :
- تهیه و تنظیم برنامه های زمانبندی ذخیره سازی ویدئوهای ضبط شده
- تحلیل داده ای بدست آمده برای تصمیم گیری های آتی
- ارایه راه کارهای موازی یا اصلاحیه هایی که منجر به تقویت بیشتر ارایه خدمات بر اساس
- دوربینهای مداربسته تحت شبکه شود
- ذخیره سازی مستندات در بازه های زمانی مختلف
در دنیای کسب و کار ضبط صحیح تصاویر از زوایای مشخص و تعیین شده با دیدی وسیع و شفاف و دقیق یک دستگاه دوربین های شبکه تاثیر بسزایی
در رضایت مندی مشتریان و کاهش هزینه ها خواهد داشت لذا بر این اساس میتوان نرخ خرابی، پیشگیری از خرابی و رفتارشناسی کاربران برای
تدوین یک استراتژی ضبط و حفظ داده های کسب و کار که موثر بسیار کارآمد و لازم و ضروری است را کاهش داد نیل به این موضوع
منوط به داشتن دیدی کلی از برخی ترفندها و البته بدست آوردن داده های لازم است بنابراین باید داده ها را حفظ کرد تا بتوان
از آنها داده کاوی نمود و نتایج را برای ارایه راه کارهای بهبود مستمر بدست آورد.
تعداد کاربران استفاده کننده
مخاطبین شامل )مدیران، حراست، کاربران پشتیبانان دوربین های مداربسته تحت شبکه، پیمانکاران، راهبران، ناظران و بازرسان،
از جمله استفاده کنندگان دوربین های مداربسته تحت شبکه در نظر گرفته می شوند و لزوم ارایه خدمات به موقع به آنها،
نتیجه این مهم است و دردسترس بودن سامانه مدیریتی دوربین های شبکه در سراسر شبکه سازمان ضرروت بسیاری دارد
و همچنین اطمینان از کیفیت نوع سرویسی که قرار است از بازخورد آن توسط مشتریان ارایه شود .
در پس زمینه ارایه خدمات تولید دوربین های شبکه تمام نیروهای شرکت ما همکاری لازم را جهت بهبود و بهینه سازی و هوشمندسازی بیشتر دوربین های شبکه وسناریوهای محتمل آن ارایه خواهند کرد ..
پیش نیازهای نرم افزاری
برخی نیازمندی ها و پیش نیازهای نرم افزاری برای استفاده و زیربار رفتن پروژه مورد نیازست که این نیازمندیها در صورتی است که پروژه شما از نوع ارتباط در لحظه با مشتری باشد وگرنه نیازی به آیتم های جدول زیر نیست.
نیازمندی های نرم افزاری |
ردیف |
عنوان |
1 |
ارایه نقشه استقرار و محدود IP یا RFID و مشخصات دستگاه ها یا سایت های دوربین های شبکه |
2 |
ارایه دسترسی به پروتکل های کاوش و مدیریت دوربین های شبکه |
3 |
ارایه دسترسی های لازم درون شبکه ای |
پیش نیازهای سخت افزاري
طبق چک لیست زیر تحویل تجهیزات و زیرساخت های سازمان ونیازمندی ها و پیش نیازهای سخت افزاری برای استفاده و زیربار رفتن پروژه مورد نیاز
است که این نیازمندی ها از آنجایی که پروژه شما از نوع ارتباط در لحظه با مشتری است کاملا ضرورت دارد زیرا بخش عمده ای تجارت
بانک ها وموسسات مالی کاملا بر مبنای دوربین های مداربسته تحت شبکه است لزوم داشتن زیرساخت های سخت افزاری ایمن،
پایدار اهمیت پیدا و موارد زیر برای سرورهای فیزیکی یا مجازی اختصاصی است که در دیتا سنترهای داخلی قرار گرفته است و
از راندمان و کارایی فوق العاده بالایی بر خوردارند...
نیازمندی های سخت افزاری
- دوربين شبکه
- NVRدستگاه ضبط کننده تصاوير
- گیت وی برای دوربین های آنالوگ موجود
- سوييچ
- تغذيه 12 ولت
- سوکت شبکه
- کابل برق
- کابل شبکه Cat6
- کاور دوربين
- پايه دوربين
پرسشنامه ها
پیش از طرح اجرای طراحی یک دوربین های مداربسته تحت شبکه نیاز هست تا پرسشنامه های زیر را تکمیل و برای اجرا این سرویس برنامه ریزی مدون و ساخته یافت های داشته باشیم و بتوانیم بر اساس راه کارهای پیاده سازی این سرویس تصمیمات بهتری اتخاذ نماییم.
نمونه فرم گزارش وضعيت درخواست
در هر مرحله از فرایند پشتیبانی در سطوح مختلف و فرایند انجام کار، گزارش وضعیت یا تحویل موقت که به معناي تائيد رسمي است از طرف پیمانکار در هر
مرحله از كار براساس شرايط پروژه صادر و به تایید و امضای کارفرما خواهد رسید که در حقیقت به منزله گزارش پیشرفت کار و حصول اطمینان از برداشتن
گام های بعدی است، که البته کلیه این فرایند به صورت یکپارچه تر در سامانه مدیریت درخواست ها مبتنی بر
DevOps و
ITIL ارایه میگردد.
نظارت و كنترل پشتیبانی و بهبود ارایه خدمات
بی تردید می دانید که روند اجرای هر پروژه ای بدون بررسی بهبود آن کاری عبث و بیهوده است ارایه خدمات دوربین های شبکه یک ماهیت چندگانه ای
خدمات سخت افزاری و نرم افزاری است و هر خدمتی نیز از هرگونه اشکال و خطایی در ظاهر، کد، عملکرد و... عاری نیست.
آزمون کنترل خدمت به فرایند ارزیابی یک خدمت به منظور اطمینان از عملکرد صحیح آن در رویدادهایی مختلفی و در دوره استفاده از آن، گفته می شود.
به عبارت دیگر پیدا کردن ایرادات احتمالی یک خدمت در حین تولید، انتشار، پیگیری، ارجاع و ارایه و تکمیل برای عملکرد درست،
صحیح و بهینه آن در طول استفاده از آن است.
هر چقدر یک دوربین های شبکه بتواند با رویدادها مختلف به صورت مطلوب تر و قابل پذیرش تری چه از نظر عملکرد
و چه از راحتی کاربر داشته باشد میتوان انتظار داشت دارای عملکرد بهتری میباشد .
لذا اگر مارکت شما بر پایه دوربین های شبکه هست لزوم کنترل کیفیت سرور ارایه دهنده دوربین های شبکه در حد زیاد اهمیت بسزایی دارد.
که لازم است کنترل هایی بر روی آن انجام گیرد که بشرح جدول زیر است:
کنترل خدمات |
ردیف |
عنوان |
شرح تست ، بررسی |
1 |
آزمون عملكرد و کارايي |
بررسی و تست عملکرد دوربین های شبکه و تطابق آن با نيازهاي اوليه |
2 |
آزمون واسط كاربر |
بررسی و تست رابط کاربری سیستم توسط یک یا چند کاربر تستی |
3 |
آزمون تحمل بار |
شامل بررسی در دسترسپذیری هم زمان تمام دستگاه دوربین ها در شبکه |
4 |
آزمون امنيت |
بررسی پایداری و امنيت گزارشات خطا و سلامت دوربین های شبکه |
5 |
آزمون تحمل خرابي |
تست مقاومت سرور برابر خرابي هاي عمدي يا غيرعمدي توانايي بازگشت به حالت پايدار وتحمل نرخ قطع ناگهاني برق، قطع اتصالات شبكه، اشكالات سيستم عامل، عدم تنظيم مناسب پارامترهاي داخلي، دستكاري عمدي در سيستم فايل هاي فيزيكي پايگاه داده و.... |
6 |
آزمون پشتيباني و بازيافت |
تست و بررسی نمونه های پشتیبان گیری از بانک اطلاعاتی و بازگردانی آن |
7 |
آزمون به روز رسانی |
ارایه نمونه تغییرات اولیه به عنوان نخستین ویرایش )به روز رسانی( و تست ارایه روزرسانی |
زمانبندی اجرای پروژه پیاده سازی دوربین مداربسته تحت شبکه
هیچ پروژه ای بدون تعیین زمان بندی هرگز به اتمام نمی رسد! درکارگروه اجرایی ما، برنامه ریزی و مدیریت دوربین های مداربسته تحت شبکه و
اشتراک گذاری با بهترین وجه صورت می گیرد این زمان بندی ابتدا در مرحله مطالعه پروپوزال و بر اساس پلان پیشنهادی تخمینی بوده اما
پس از تایید و اجرایی شدن در نرم افزار مدیریت پروژه بصورت واقعی درج و مدیریت می شود همین موضوع کمک می کند تا علاوه بر
رعایت زمان بندی اتمام عملیات روژه از تاخیرات طرفین بطور شفاف مطلع شویم...
وجود برنامه زمان بندی با رویکردی سیستماتیک، مسیر اجرای پروژه را روشن می کند، شاخصی برای سنجش پیشبرد پروژه ارائه می دهد، منجر
به شناسایی مشکلات و موانع احتمالی بر سر راه پروژه شده و ارائه سریع راه حل را ممکن می سازد.
همچنین این موضوع مهم، مسئولیت پذیری و پاسخگویی را در تمامی سطوح سازمان و پروژه افزایش می دهد .
برنامه زمان بندی توالی زمانی فعالیت های پروژه را در طول اجرای آن فراهم می کند و به همه اعضای تیم پروژه در درک پیش نیاز های
لازم جهت تحقق وقایع کلیدی پروژه کمک می کند .
برنامه زمانبندی همچنین ابزاریست که به کمک آن می توان بودجه مورد نیاز پروژه را برآورد نمود و خط مبنایی برای بودجه پروژه بر مبنای زمان ایجاد کرد.
برنامه زمان بندی برای سبک سنگین کردن پارامتر های اصلی پروژه از قبیل هزینه، محدوده و محتوای کار، کیفیت، زمان، ریسک ها و ... ضروری است.
و به مدیر پروژه کمک می کند تا بین چگونگی و ترتیب انجام فعالیت های پروژه تصمیم گیری کند،
میزان انعطاف پذیری زمان اجرای پروژه را بر مبنای منابعی که در دسترس دارد
محاسبه و جهت کاهش ریسک های پروژه، نسبت به تخصیص زمان برای
رویدادهایی که در آینده ممکن است اتفاق بیافتد، اقدام کند.
بسته پیشنهادی
این بسته بر اساس الگوهای پیشنهادی ما برای هزینه ی عملیات اجرا و استقرار یک مجموعه دوربین به همراه سامانه ی مدیریتی
نظارت و کنترل است که در آن زوایای دید دوربین های مداربسته تحت شبکه بطور یکپارچه مورد نظر ارایه میشود .
به عبارتی اگر می خواهید با حداقل هزینه از یک سرویس مدیریتی مناسب برای سازمان بهره مند باشید این بسته بهترین پیشنهاد است.
در این پلان بازدید از محل و طراحی نقشه ی جانمای دوربین ها، رایگان است!
نظارت بر اجرا و پرداخت هزینه ها
نظارت بر پروژه برعهده ناظر پیمانکار پروژه و نماینده کارفرما است و موظف به اجراي بندهاي ذيل مي باشد:
- نظارت بر نحوه انجام كار و تعهدات توسط پیمانکار و كارفرما
- تأييد سناریوهای ارایه شده توسط کپی رایترهای مجری
- تأييد صورت وضعیت های تولید حداكثر تا 2 هفته پس از تحويل محصول
- محاسبه تأخيرات پروژه از سوي پیمانکار و انجام محاسبات زماني و ريالي لازم در چارچوب پروژه
- جمع آوري نظرات كليه عوامل كارفرما )كه به اين پروژه مربوط ميشوند( و انعكاس آنها به پیمانکار و پيگيري انجام امور واصلاحات نهايي لازمه در فرآورده هاي پروژه
خدمات مورداستفاده
در ارایه خدمات دوربین های مداربسته تحت شبکه ما صرفا به ارایه و عرضه سامانه بسنده نمی کنیم ما با تجهیز سازمان شما
به ابزار مدیریتی نوین و پوشش اکثر نیازهای فناوری سازمان، خدمات ارزنده ای را جهت تقویت کسب و کار شما ارایه خواهیم کرد.
که در صورت تایید و تمایل کارفرما، برخی از آنها بشرح زیر ارایه خواهیم کرد:
- ارایه اپلیکیشن های سیستمعامل های مختلف موبایل
- ادغام و یکپارچه سازی با سایر نرم افزارهای سازمانی
- نمایش زنده نمودار بازدید دوربین های شبکه ها
مانیتور کردن سلامت دوربین ها و تنظیم زوایای دید
پاسخگویی به مشتریان به صورت لحظه ای
- ابزارهای گزارش گیری قدرتمند
- مدیر یت سازمانی دوربین های مداربسته تحت شبکه
برآورد هزینه دقیق پروژه پیاده سازی دوربین مداربسته تحت شبکه :
هزینه نهایی راه اندازی یک پروژهی دوربینهای
مداربسته تحت شبکه اگر بر اساس پلان پیشنهادی ما
نباشد، بر اساس نیازمندیهای تکمیل شده کارفرما در
پرسشنامه محاسبه خواهد شد بیشک اطلاع دارید که
هزینه این خدمات مبتنی بر حجم نیازمندی و افزایش
ظرفیت توسعه کار است که در پنل سمت راست برای
بسته پیشنهادی صفحات قبل اعمال می شود
اما شما میتوانید با اخذ مشاوره های رایگان و
تخصصی ما بهترین انتخاب را در پیاده سازی ایده های
خود داشته باشید.
شما با بستن قرارداد پیاده سازی دوربین مداربسته تحت شبکه با شرکت ما میتوانید از کیفیت خدمات نوینی بهره شوید به این صورت که هم در زمان
صرفه جویی کنید و هم میتوانید مجموعه خود را به نحواحسن مدیریت کرده و از مشکلات وقت گیر جلوگیری نمایید. سرمایه گذاری ماهیانه برای راه اندازی
دوربین های مداربسته تحت شبکه در پلان های ما، این امکان را به شما میدهد که هم هزینه نگهداری سرویس ها و سرورها کمتر شود و هم از صرف هزینه
بالا برای خرابی سیستم ها جلوگیری کنید و شما میتوانید با کمترین قیمت ازخدمات تولید برای کسب و کار سازمان و یا شرکت خود استفاده کنید.
بنابراین آیتم های زیر در برآورد نهایی هزینه پشتیبانی به شدت موثرند:
1 - مشخص کردن تعداد دوربینهای شبکه
2 - مشخص کردن سایت های دوربینهای شبکه
3 - مشخص کردن دامنه تجهیزات و گیتوی ها
4 - مشخص کردن نیروی مقیم در زمان اسقرار یا پشتیبانی
کارشناسان ما همواره آماده ارائه مشاوره های لازم جهت پشتیبانی نرم افزار شبکه باکیفیت مناسب و همچنین ارائه
راهکارهای تجربه کاربری در جهت ساده سازی فرآیندها و بهبود آنها در پشتیبانی سازمان شما هستند.
خدمات قابل ارائه پس از اجرای پروژه پیاده سازی دوربین مداربسته تحت شبکه
ما در حین و یا پس از اتمام دوره پشتیبانی، شما را تنها نمی گذاریم و خدمات پس از فروش ما شامل مواردی است
که رضایت مندی و خشنودی شما را به عنوان مشتری وفادار به همراه خواهد آورد:
جدول خدمات پس از فروش ما شامل:
وارانتی ) خدمات پس از فروش( |
ردیف |
شرح امکانات |
شرح |
1 |
ارایه گزارشات نرخ بازدید سرویس ها |
|
2 |
ارایه سند کامل اجرای پروژه طی یک سال |
3 |
همکاری در جهت نصب و پیاده سازی سرویس های جدید |
4 |
پشتیبانی و همکاری با پیمانکاران جدید شما |
5 |
توسعه زیرساخت های سرویس |
6 |
پیاده سازی و اجرای سناریوهای سریالی جدید |
7 |
آموزش و توسعه سرویس بطور سفارشی |
تعهدات پیمانکار در اجرای پروژه پیاده سازی دوربین مداربسته تحت شبکه
مستقل از هر شرط معینی در پروژه، پیمانکاردر مقابل كارفرما به ازاي هر پيآمد ناشي از تأخير، ضعف عملكرد، نقض پروژه و قصور انجام شده متعهد و مسئول است.
پیمانکار در هر حالتي مسئول و متعهد نسبت به اعمال و كوتاهي كاركنان و مشاوران جزء خود در مقابل كارفرما مي باشد.
پیمانکار، كارفرما را در مقابل هر ادعا، خسارت، مخارج و هزينه شامل آنهائي كه توسط كاركنان و
مشاوران جزء پیمانکار و يا هر شخص ثالثي در ارتباط با اجراي پروژه مطرح مي گردند مصون و مبري مي سازد.
تعهدات و مسئوليت هاي پیمانکار در پروژه تحت هيچ شرايطي براساس مدرك، اطلاعات و يا توصيه انجام شده توسط هيچ طرف ثالثي محدود نميگردد.
پیمانکار متعهد ميشود كه از بكارگيري يا استخدام كاركنان و يا ساير افراد طرف پروژه با كارفرما بدون اجازه كتبي كارفرما خودداري مينمايد.
پیمانکار كليه اطلاعات و مدارك دريافت شده از كارفرما را محرمانه تلقي كرده و بدون اجازه كارفرما حق افشاء يا واگذاري آنها را به غير ندارد.
پیمانکار متعهد مي گردد كليه اطلاعات، اسناد، مدارك و موضوعات مرتبط به پروژه و يا توليد شده حين اجراي پروژه را محرمانه تلقي كرده و تحت هيچ
شرايطي اطلاعات،مدارك، داده هاي تكنيكي، تجارب و دانش فني اي كه توسط كارفرما در اختيار وي گذاشته شده است را فاش نخواهد كرد، مگر
اينكه مجوز رسمي و كتبي كارفرما را دراين رابطه اخذ كرده باشد.
پیمانکار متعهد مي گردد دستيابي به اطلاعات محرمانه ياد شده در بند قبل را محدود به آن كارشناسان، مشاوران و طرفهاي پروژه خود نمايد
كه براي انجام درست وظايف و ارائه خدمات، واقعا به آنها نياز دارند و پیمانکار بايد ماهيت محرمانه بودن اطلاعات را به اشخاص فوق
اطلاع داده و نسبت به عدم افشاي موارد، كنترل و نظارت لازم بعمل آورد. موضوع محرمانه بودن امور ياد شده براي مدت
ده سال از زمان خاتمه ي پروژه باقي خواهد ماند.
پیمانکار متعهد مي گردد اجراي موضوع پروژه را در چارچوب استانداردهاي تعيين شده توسط كارفرما انجام دهد.
پیمانکار و کارفرما مي توانند حين اجراي پروژه درخصوص تغيير در روش عمل با استاندارد و يا بخشهايي که استاندارد و يا ضوابط تعيين شده ندارد توافق کتبي نموده و براساس توافق حاصله عمل نمايند.
پیمانکار موظف است ظرف مدت سه هفته پس از تنفيذ پروژه، طرح مديريت پروژه و طرح كيفيت پروژه را تهيه و به کارفرما ارائه نموده و پس از اخذ نقطه نظرات كارفرما، آن را نهايي و به تائيد كارفرما برساند.
همچنين پیمانکار موظف است قبل از شروع هر مرحله طرح كنترل پروژه و صحت سنجي و اعتبار سنجي
آن مرحله را به روز نموده و به كارفرما ارائه نمايد. پیمانکار موظف است از طريق گزارش هاي پيشرفت كارماهانه، كارفرما
را از اقدامات انجام شده و پيشرفت و تاخيرات احتمالي پروژه ودر صورت وجود تاخير، از راهكارهاي ارائه شده به جهت مقابله با آن تاخير، مطلع نمايد.
پیمانکار متعهد مي گردد در مدت ضمانت پروژه خدمات پشتيباني را به صورت رايگان ارائه دهد.
پیمانکار متعهد به تضمين صحت عملکرد نرم افزار مطابق با شرح خدمات و محدوده تعريف شده در شرايط اختصاصي پروژه مي باشد.
پیمانکار متعهد به ارائه خدمات پس از فروش و پشتيباني حداقل به مدت 10 سال مي باشد.
تبصره: خدمات پشتيباني در قالب پروژه مجزا و براساس حداكثر 20 %مبلغ پروژه در سال اول پس از پايان
دوره پشتيباني رايگان و در سالهاي بعد متناسب با افزايش نرخ تورم، توسط پیمانکار ارائه خواهد گرديد.
تعليق انجام خدمات
چنانچه كارفرما به دلايلي به غير از قصور پیمانکار و يا حوادث غيرمترقبه، كار را موقتا و با اعلام كتبي معلق نمايد، موظف است
بابت هر روز تعليق كار مبلغي برابر با هزينه هاي پرسنلي كاركنان شاغل در آن مرحله بابت خسارت تعليق كار به پیمانکار پرداخت نمايد.
پیمانکار موظف است در اين مدت نيروي شاغل در پروژه را در سازمان خود حفظ كند. پیمانکار با دريافت يادداشت
رسمي تعليق فورا ارائه خدمات را بحالت تعليق درآورده و هزينه ها را به حداقل مورد توافق طرفين كاهش خواهد داد.
با تعليق ارائه خدمات، پیمانکار اين حق را خواهد داشت كه درخواست جبران هزينه هايي را نمايد كه بطور واقعي تا قبل از زمان تعليق انجام داده است.
اگر تعليق اجراي وظايف و ارائه خدمات بيش از سه ماه طول بكشد پیمانکار اين حق را خواهد داشت كه مطابق با پروژه را فسخ نمايند.
گواهينامه انجام كار و دوران ضمانت آن
دوره ضمانت نرم افزار موضوع پروژه پیاده سازی دوربین تحت شبکه به مدت ۶ماه شمسي از زمان شروع بهره برداري
توسط کارفرما و تنظيم صورت جلسه تحويل سيستم نرم افزاري موضوع پروژه مي باشد.
بعد از تكميل وظايف و خدمات و تحويل آخرين گزارش نهايي به كارفرما و تأييد وي، ظرف مدت 30 روز يا از طرف كارفرما گواهينامه
انجام تعهدات براي پیمانکار صادر ميگردد و يا كارفرما بصورت مكتوب و با ارائه دلايل مشخص با جزئيات لازم آن بخشي از خدمات را كه به شكل مطلوب
انجام نپذيرفته به پیمانکاراعلام مينمايد تا پیمانکار در مدت 30 روز نسبت به رفع نقايص گزارش شده اقدام نمايد.
ضمانت حسن انجام كار
كارفرما از هر يك از پرداخت هاي پیمانکار ده درصد (10%)بعنوان ضمانت حسن انجام كار كسر كرده و نزد خود نگه خواهد داشت
كه 50 درصد اين مبلغ پس از تنظيم صورت جلسه تحويل موضوع پروژه پیاده سازی دوربین مداربسته تحت شبکه و مابقي تا پايان دوران
ضمانت كار( 12) و پس از صدور گواهينامه نهائي تأئيد انجام كار و ايفاي كامل تعهدات نزد كارفرما باقي خواهد ماند
صدور گواهي نهايي تاييد انجام كار پس از ارائه گزارش نهايي به دستگاه نظارت و تاييد امكان پذير است.
13-2 - كارفرما اين حق را خواهد داشت تا از پرداخت تمام يا قسمتي از اين مبالغ در مقابل عدم ارائه مطلوب و
كامل تمام يا بخشي از فعاليت هاي موضوع پروژه با ذكر دلايل موجه و تأييد ناظر، خودداري نمايد.
سایر نیازمندیها و تعهدات توافقی در پیاده سازی دوربین تحت شبکه
انجام تست ها و بازديدهاي محلی از مکان های فیلمبرداری، ارتقا و يا تعويض سناریو یا نقش و ملزومات به نحوي که دوربین های شبکه مذکور قابليت
رشد در بهترین حالت پایداری باشد.
هر گونه خدمات زیرساخت مورد نياز كارفرما در خصوص تجهيزات (تامین سرور فیزیکی یا اختصاصی و انجام ساير خدمات مورد نياز پس از تامین هزینه توسط
كارفرما جز تعهدات اجرایی پيمانكار مي باشد ، ليكن هزينه هاي آن مي بايستي با توافق طرفين قبلا مشخص و با ارايه فاكتور معتبر توسط كارفرما پرداخت
خواهد شد ( پيمانکار متعهد مي گردد از کارشناس خبره دارای مدارک بین المللی فیلمبرداری، تدوین، صداگذاری، نورپردازی، متخصصین وب و شبکه های
اجتماعی با حداقل 2 سالسابقه کار مرتبط استفاده کند. پيمانکار موظف است يک خط تلفن همراه جهت تماس در ساعات غير اداري و ايام تعطيل را
به صورت کتبي به کارفرما اعلام نمايد.اين خط تلفن به صورت 24 ساعته در دسترس خواهد بود.
و در نهایت علاوه بر پشتیبانی آیتم های زیر جزو تعهدات و نیازهای روتین کارفرماست:
- PM ظرفیت بازدید پهنای باند مصرفی دوربین های شبکه و نرخ رشد در شبکه
- بررسي روزانه کليه تجهيزات دوربین های شبکه
- تهيه و ارايه گزارشات ماهيانه از وضعيت تجهيزات و سرويس ها
- ايجاد تغييرات راهبردي در لايه سرويس ها در راستاي استفاده بهينه مشتریان
- تهيه نسخه پشتيبان از اطلاعات ذخیره ساز و آرشيو کليه اطلاعات به صورت ماهانه و سالانه
حل و فصل اختلاف
زمانی که بعلت حوادث قهري و غير مترقبه هر يك از طرفين پروژه نتواند تعهدات خود را انجام دهند، عدم انجام تعهدات نقض پروژه نامه تلقي نخواهد شد
و پروژه نامه بقوت خود باقي خواهد بود مواردی که ناشي از كار پیمانکار نباشد جزو حوادث قهري محسوب شده و در مورد خسارات ناشي از آنها به ترتيب
ذيل عمل خواهد شد.
در صورت بروز شرايط فورس ماژور بايستي بلادرنگ موضوع را به اطلاع كارفرما برساند.
كارفرما به تشخيص خود و هم فكري با پیمانکار تدابير لازم را اتخاذ خواهد نمود.
در طول مدت تعذر موظف است حداكثر تلاش خود را درجهت حفظ اقدامات انجام شده و مدارك توليد شده به بهترين نحوه مطلوب و با كمترين تاخير بعمل آورد.
چنانچه مدت فورس ماژور بيش از سه ماه گردد، در آن صورت هر يك از از طرفين چنانچه تمايل داشته باشد، اختيار فسخ پروژه را با ارائه يادداشت كتبي دارد.
در اين شرايط پیمانکار محق به دريافت هزينه ها و مخارجي است كه به طور واقعي تا آن لحظه در ارتباط با عمليات موضوع پروژه انجام داده است
اين پرو ژه از هر حيث )از جمله شرايط عمومي پيمان و قانون جرائم رايانه اي( تابع قوانين کشور جمهوري اسلامي ايران بوده و پیمانکار اعلام مي نمايد
كه مشمول قانون منع مداخله كاركنان دولت مصوب 22 ديماه 1337 و اصلاحيه هاي بعدي آن نمي باشد و تعهد مي نمايد منافع اين پروژه را به هيچ يك
از اشخاص مشمول قانون مذكور انتقال نداده يا آنان را به شركت در اين پروژه قبول نكند.
كليه دعاوي و ابهامات و اختلافاتي كه در ارتباط با موضوع پروژه و انجام وظايف پيش آمده و طرفين نتوانند ظرف مدت سي 30 روز از زمان مطرح شدن
آنرا بين خود حل كنند.
موضوع به شوراي انتظامي سازمان نظام صنفي رايانه اي استان ارجاع و راي صادره براي طرفين قطعي، نهايي و لازم الاجرا است.
فسخ پروژه پیاده سازی دوربین تحت شبکه قرارداد
این موارد در بندهای قرارداد هم ذکر خواهد شد اما جهت اطلاع از شرایط و جزییات کامل لازم است چشم اندازی هم پیش از عقد قرارداد داشته باشید . پروژه در شرايط ذيل قابل فسخ مي باشد:
الف ( با اختيار كارفرما در صورتيكه ميزان جريمه تاخير پیمانکار موضوع 14 به 25 درصد زمان اجراي پروژه برسد.
ب ( با اختيار كارفرما در شرايطي كه پیمانکار قادر به تكميل و انجام كل يا بخشي از تعهدات خود مظابق پرو ژه نامه وبر طبق برنامه زماني نشده و قادربه رفع نقايص خود ظرف مدت دو هفته از دريافت يادداشت در اين زمينه نگرديده باشد.
پ ( براساس اختيار يكي از طرفين در حالتي كه طرف ديگر اعلام ورشكستگي نموده و يا اينكه قادر به انجام تعهدات خود نباشد.
ت ( براساس اختيار يكي از طرفين در صورتيكه طرف ديگر منحل گرديده و يا درخواست انحلال نمايد.
ث ( براساس توافق طرفين
ج( براساس اختيار هر يك از طرفين در صورتيكه حالت فورس ماژور ايجاد شده و مطابق مدت آن از سه ماه طولاني تر گرديده باشد.__
چ ( براساس اختيار پیمانکار در صورتيكه موضوع تعليق اجراي وظايف و ارائه خدمات موضوع پروژه بيش از سه ماه مطابق طول بكشد.
ح ( با اختيار پیمانکار در صورتيكه ميزان جريمه تاخير كارفرما موضوع درصد زمان اجراي پروژه برسد.
چنانچه حالات )الف( و )ب( در فوق اتفاق بيفتد كارفرما اين اختيار را خواهد داشت كه ضمانت
حسن انجام كار را به نفع خود ضبط نمايد. بعلاوه كارفرما اختيار خواهد داشت كه مبالغي را كه ازصورت حساب هاي پیمانکار، بهر دليلي تا زمان فسخ پروژه نامه
كسر كرده است )در صورت وجود ( بدون خدشه وارد آوردن به حقوق كارفرما براي ادعاي غرامت و دريافت هر هزينه يا مخارجي كه براي جبران لطمات وارده
مي نمايد، به نفع خود ضبط نمايد.
در صورت وقوع حالات )پ ( و )ت( فوق مقررات ذيل اعمال خواهند گرديد :
الف ( اگر فسخ براساس اختيار كارفرما صورت گرفته فوق اعمال خواهد گرديد.
ب ( اگر فسخ براساس اختيار پیمانکار صورت گرفته باشد، كارفرما ضمانت حسن انجام كار موضوع و همچنين مبالغ كسر شده از صورت حسابهاي پیمانکار را به وي پرداخت نموده و هزينه اقدامات انجام شده تا زمان فسخ را به پیمانکار مي پردازد.
چنانچه فسخ بر مبناي بند )ث( صورت بگيرد طرفين در مورد چگونگي پايان دادن به كار با يكديگر توافق مي كنند. در صورت فسخ پروژه نامه براساس بند )ج( كارفرما براي اقدامات صورت گرفته هزينه واقعي انجام شده توسط پیمانکار را پرداخت مي نمايد.
در صورت فسخ پروژه نامه براساس بند )چ( و )ح( كارفرما براي اقدامات صورت گرفته توسط پیمانکار كليه هزينه ها و مطالبات پیمانکار را مي پردازد با دريافت اعلام
فسخ پروژه نامه، با هر كي از روشهاي فوق، پیمانکار ارائه خدمات را متوقف كرده و از پذيرش تعهد براي شروع هر كار جديد در ارتباط با خدمات ياد شده خودداري كرده
و چنانچه درخواست شود هر تلاش معقولي را براي فسخ كليه تعهدات جاري براساس شرايط مورد رضايت كارفرما فراهم كرده و بعد از آن فقز اقداماتي را انجام خواهد
داد كه ممكن است براي حفظ و نگهداري اقداماتي كه قبلا كرده، ضروري باشد.
در طي يك مدت معقول بعد از تاريخ اعلام فسخ، پیمانکار گزارش نهائي خود را به كارفرما ارائه خواهد داد.
در هريك از حالات فسخ، پیمانکار براساس درخواست كارفرما پروژه نامه هاي فرعي خود با طرفهاي ثالث را به كارفرما يا افراد )حقيقي يا حقوقي ( كه از طرف وي
معرفي مي گردند، منتقل مينمايد.
پیمانکار اسناد و مدارك تهيه شده در موضوع پروژه را تحويل كارفرما داده و تمام اقداماتي را كه لا زم است انجام ميدهد تا تمام حقوق،
عناوين و ديگر امتيازاتي را كه در ارتباط با انجام وظايف پروژه كسب كرده است به كارفرما واگذار نمايد.
ریسک های پروژه
باتوجه که این پروژه جزو پروژه های پیاده سازی مستقل است چندان ریسکی متوجه مجری، کارفرما و یا کل پروژه نخواهد شد چراکه یک
برنامه تولید شده در اختیار کارفرماست که در صورت استفاده شرکتی و شخصی هیچ ریسکی از این حیث متوجه هیچ کس نخواهد شد اما در صورت
استفاده سازمان از پیمانکاران متعدد در بازه های زمانی مختلف لزوم امنیت و سطوح دسترسی و پایداری وب سایت از حیث آسیب ها و نفوذها
جزو ریسک های این پروژه است. که در خصوص عملکرد آن پس از تولید پیامدهایی زیر محتمل است که ما راهکارهایی برای آن در نظر گرفته ایم