27
تیر
1397
5 دقیقه
دقیقه
مطالعه

We love these outfits styled by Phyllis Evans Baker for a Calvin Klein collaboration with the Marie Claire & Esquire teams. You can find mas on their website, primed for purchase. This is your first post. Edit or delete it, then start writing! Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
آشنایی با pbx ها
سیستمهایPBX (تلفنهای سانترال ) چیست و امروزه چه نقشی در توسعه کسبوکارما دارند؟ میخواهیم دربارهی سیستمهای تلفنی سنتی PBX صحبت کنیم. حتما” این اسم را قبلن شنیدهاید و حتی با اونها کارم کردین اما شاید آشنایی دقیقی با نحوه عملکرد آن نداشته باشید. از شما دعوت میکنم تا همراه ما باشید تا با معانی و کاربرد PBX ها بیشتر آشنا شویم.PBX مخفف سه واژهی Private Branch Exchange است PBX ها طی سالیان گذشته نقش بسزایی در ارتباطات سازمانهای کوچک و بزرگ داشته است .
میتوان گفت مهمترین وظیفه یک سیستم PBX این است که کلیهی منابع تلفنی سازمانها، مثل خطوط تلفن شهری را برای تعداد زیادی مصرف کننده به اشتراک میگذارند. لذا سازمان نیازی ندارد که از تعداد زیادی خط تلفن شهری استفاده کند. در واقع با تعداد اندکی خط تلفن شهری میتوان تمامی اتاقها و میزهای کارمندان را پوشش تلفنی داد. برای مثال فرض کنید سازمانی که ۲۰ خط تلفن شهری دارد، PBX میتواند این خطوط را برای ۲۰۰ پرسنل به راحتی به اشتراک گذاشته تا تمامی آنها به تمامی خطوط شهری دسترسی داشته باشند و همچنین برای تماسهای داخل سازمانی بدون نیاز به خط شهری با هم در ارتباط باشندساختار PBX چیست ؟
PBX از نرم افزار یا سخت افزارهایی تشکیل شده که به PSTN (خطوط تلفن شهری که از طرف مخابرات ارائه می شود) متصل است. در ارتباطات سازمانها ایستگاهها یا نقاطی وجود دارند که به آنها end point میگویند. به عنوان مثال تلفن روی میز ، دستگاه فکس یا دستگاه کارت خوان نمونههایی از end point هستند. هدف کار PBX ها پوشش تلفنی همین end point ها میباشد. با راهانداری PBX ، ارتباطات سازمانها بهبود یافته و در هزینهها نیز صرفه جویی میشود. PBX کارمندان را قادر میسازد تا با شمارهگیری حداکثر ۲ یا ۳ یا ۴ عدد، با دیگر همکارانشان در درون سازمان تماس گیرند. نکتهی حائز اهمیت آن است که کلیهی تماسهای داخل سازمانی کاملاً رایگان میباشد. همانطور که در بالا گفتیم PBX امکان تقسیم خطوط شهری را دارد. اینکه هر سازمان به چند خط تلفن شهری نیاز دارد به عواملی مثل طول زمان مکالمات، تجربهی قبلی از میزان تعداد مکالمات، بیشترین تعداد تماسهای همزمان و اینکه خطوط شهری به چند خط درون سازمانی باید تقسیم شوند بستگی دارد. برای مثال یک سازمان بزرگ که تعداد زیادی مشتری و تماس گیرنده دارد بیش از یک سازمان کوچک نیاز به خط تلفن شهری دارد.اجزاء تشکیل دهنده ی PBX
- باکس یا کابینت برای اجزا تشکیل دهنده و متعلقات داخلی
- برد مرکزی برای برقراری ارتباط تماس های ورودی و خروجی
- سخت افزار مورد نیاز جهت اتصال با PSTN
- end point مثل تلفن روی میز، دستگاه فکس، دستگاه کارت خوان
- تامین کننده برق (Power)